Report Deeltijd Event – Are You Connected

Er vinden regelmatig toffe events plaats binnen én buiten de opleiding, die Smart Connecting ademen. Op donderdagavond 9 juni vond het Deeltijd Event Are You Connected plaats bij het Maaspodium. Tweedejaars deeltijdstudent Jaimy Hartman doet verslag van deze interessante avond. 

Het is 17:00 uur op een donderdagmiddag in juni als de eerste studenten aankomen bij het Maaspodium. Enkele studenten nemen plaats op het terras en anderen vragen om advies bij de LinkedIn dokters. Ook dit jaar zijn ze er weer bij, de recruiters van USG Capacity. Een beetje als recruiter, maar met name als LinkedIn dokter. En die LinkedIn check doet het weer goed. Veel studenten nuttigen de tips en maken zich op voor de start van het event.

De LinkedIn-dokters 
13405162_1132932803424597_1605848042_oMarcel Verbakel opent het event op ludieke wijze. Zo komt het overlijden van de bokslegende Mohammed Ali ter sprake en kan hij het niet laten om de online ontwikkelingen van V&D even onder de loep te nemen. Marcel sluit de opening af met ‘op naar de ontwikkeling van de digitale wereld, van offline naar online’. 

Maar voordat de eerste spreker naar voren wordt geroepen, krijgt LinkedIn doktor Marjolijn Vermeer nog even het woord. Samen met Marcel bespreekt ze de ervaringen van de avond. Belangrijke tips? Zorg ervoor dat we je kunnen vinden, breng jezelf daarom zo goed en breed mogelijk in beeld. Denk niet alleen aan schoolervaringen en competenties, besteed bijvoorbeeld ook aandacht aan vrijwilligerswerk. Ten slotte: altijd handig om relevante vakgroepen of bedrijven te volgen. Dit geeft weer aan waar je interesses liggen.

Else Kramer over beeldtaal 
Dan volgt de eerste spreker van de avond, Else Kramer. Op de Facebookpagina van Are You Connected stelde Marcel Verbakel al eerder dat de kracht van beeldtaal onderscheidend voor een merk kan zijn. Met al die verschillende social media kanalen lijkt dat steeds makkelijker. Maar is dat ook zo? Else vertelt vol passie over haar liefde voor visuele content. In haar verhaal komt naar voren hoe belangrijk het visuele aspect van content is en wat de online ontwikkelingen op dit gebied zijn. Van Easy Production tot Brand Identity en van Fragmentatie tot Sourcing Images, alles komt aan bod. Het duurt niet lang of iedereen zit midden in het verhaal. Een tip die Else meegeeft  ‘wees creatief met selfies’ en laat mensen er iets mee doen voor je bedrijf.

13441709_1132933223424555_2092665730_oJannelieke Makes It Happen
Na Else Kramer is het de beurt aan Jannelieke Aalstein van Rotterdam Partners. De geboren en getogen Rotterdammert opent met ‘van niet lullen maar poetsen, naar er moet ook geluld worden’. Jannelieke neemt ons mee in het bouwen van het imago in Rotterdam. Zo zegt zij dat het bepalen van je DNA als organisatie naast belangrijk ook heel leuk is. Het DNA van Rotterdam is internationaal, ondernemend en rauw/edgy. De merkwaarden zijn grensverleggend en no-nonsens. Vanuit dit vertrekpunt is ook de brand tag ‘Rotterdam, make it happen’ ontstaan. Het is daarbij belangrijk om niet alleen de hoofdattracties te ‘highlighten’ in de stad maar ook de kroeg om de hoek. Iedereen heeft een etalage nodig om zijn producten te verkopen. Rotterdam Partners heeft dan ook voor Rotterdammers de ‘Branding tool kit’ ontwikkelt. Jannelieke sluit af met de wijze woorden ‘het is leuk dat iedereen over ons schrijft, maar het moet ook geld opleveren. Anders kan je er geen boterham mee smeren’.

Ton Rodenburg over Belonging 
13446291_1132933453424532_1843589984_oNa een korte pauze volgt spreker Ton Rodenburg, van reclamebureau ARA. Hij neemt ons mee in wereld van Internal Branding. Volgens Ton ‘moet je niet alleen naar buiten, maar ook naar binnen kijken’. Voor bedrijven verandert er maatschappelijk gezien van alles. Maar hoe ga er daar nu mee om? En dan is het van belang om met een bedrijf de reis door zo’n grillige markt te maken. Bouwen aan een merkcultuur noemt Ton het, waarbij vier aspecten van het allergrootste belang zijn: mastery (beter worden), autonomie (vrijheid van werk), purpose (ik wil van betekenis zijn) en belonging (ik wil erbij horen).

Influencer zijn = serious business 
Kim Stolk van het online platform Hotterdan mag het event afsluiten. Zij neemt ons mee in het leven van een online influencer. Bij de inzet van influencers, in de vorm van friends, fans, publishers of celebrities,
speelt er één vraag altijd op de achtergrond mee: ‘Wat wil je bereiken en met wie?’. En daar heb je een goed doordachte contentstrategie voor nodig. Want, zo geeft Kim aan,  ‘een influencer is serious business’.

Tijd voor de borrel. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt er nog even nagepraat. Na een klein uurtje is het dan echt zo ver en druipt iedereen af richting huis. Are You Connected zit er nu echt op en was wederom een succes. Op naar de volgende editie van dit unieke event voor deeltijdstudenten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.