Aan energie, aanpakken en passie ontbreekt er niets. Naast haar opleiding Communicatie kreeg studente Laurence het namelijk voor elkaar om vorig jaar haar eigen webshop House of Mushu te lanceren. In dit inspirerende verhaal supporten haar ouders, broer en vriend haar enorm. In deze Student +… ga ik met Laurence in gesprek over haar eigen bedrijf en haar aanpak. Daarbij staat er nog een leuk extraatje op je te wachten aan het einde van dit artikel 🙂
Door: Lila Steijger
Lancering House of Mushu
In mei 2022 lanceerde Laurence haar eigen webshop in Koreaanse skincare. Hoe is Laurence nu eigenlijk begonnen? Het was voor haar altijd al een zoektocht om tot de juiste skincare te komen: het was te duur, juist te goedkoop of het werkte simpelweg niet. Laurence vertelt: “Ik kwam er vaak genoeg achter dat het uiteindelijk helemaal niets deed, zoals bij de producten van Kruidvat.” Hierdoor is Laurence zelf onderzoek gaan doen naar goede merken en producten waarbij er niet wordt getest op dieren. Toen kwam ze al snel bij Koreaanse skincare terecht: “De producten en werkwijze die in Zuid-Korea gebruikt worden, zijn ontstaan vanuit 27 jaar onderzoek. En juist die producten zijn zo moeilijk te verkrijgen in Nederland. Toen dacht ik: nou, gat in de markt, ik wil dit verkopen aan het Nederlandse publiek!”
Het is niet verrassend dat Laurence juist voor skincare koos bij het beginnen van een eigen merk: “Skincare is iets waar ik me altijd al in heb geïnteresseerd. Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bezig met mijn uiterlijk, gewoon omdat ik het fijn vind om er verzorgd uit te zien. Er heerst een bepaald beeld over vrouwen op sociale media dat iets met de ‘beauty standard’ heeft gedaan. Zelf vind ik het soms lastig om mij niet te vergelijken en dan spreek ik ook voor veel andere vrouwen.”
Successen en obstakels van ondernemen
Voor Laurence is er niet per se een bepaald persoon geweest die haar heeft geïnspireerd. Haar ouders en vriend zijn ook voor zichzelf begonnen, maar zij vormen voor haar niet dé inspiratiebron. Het draait voor Laurence vooral om wat ze eruit haalt en om écht met iets bezig zijn wat ze leuk vindt. Denk hierbij aan het leren van een nieuwe skill, zoals het bouwen van een website, maar ook aan het delen van kennis en het bieden van betrouwbare en betaalbare producten op de Nederlandse markt. Daar haalt Laurence haar energie uit: “Ik heb iemand leren kennen via Instagram die last had van wat huidproblemen. Ik heb haar toen écht kunnen helpen en haar blij kunnen maken. Dat gevoel doet mij zo goed, missie geslaagd!”
“Tijdens de pandemie hebben we massaal gemerkt dat die me-time momentjes zó belangrijk zijn. En waarom zouden we stoppen met investeren in onszelf nu alles weer ‘open’ is?!”
Binnen ondernemen zijn er altijd successen, maar ook obstakels die je verder helpen: “Voor de website online ging, heb ik veel onderzoek moeten doen en het heeft dan ook even geduurd voordat ik doorhad hoe ik het beste kon inkopen. En toen moest de website zelf er nog komen. Het platform dat ik gebruikt heb om mijn webshop te bouwen was goedkoop, maar daardoor echt een drama, haha!” Je moet ergens beginnen en dat is spannend, maar dat programma bleek echt passen en meten. Je wilt als ondernemer natuurlijk ook snel groeien en dat is niet altijd even makkelijk. Maar met vallen, opstaan en niet opgeven kom ik er vast!”. En dat is nou precies de sterke mindset die bij ondernemen hoort.
Aanpak
Inmiddels loopt het bedrijf al een tijdje en gaat voor Laurence de studie gewoon door. Daarbij zoekt ze naar een manier om ook met haar webshop bezig te blijven en dit krijgt ze dan ook voor elkaar: “Ik heb een soort schema, bijvoorbeeld dat ik altijd s ’ochtends post op mijn socials. Lukt niet altijd, maar ik probeer het wel! En pakketjes pak ik altijd in zodra ik ze binnenkrijg en deze breng ik voor 17:00 naar de post. Als het mij niet lukt, dan doet mijn vriend dat. Ook haalt ze veel kennis uit haar bezigheden: “Ik heb veel geleerd over het bouwen van een website en ik ben ondertussen ook zelf Google Analytics aan het leren, wat erg handig is. Daarnaast is er het klantcontact. Het is leuk om daar nu in de praktijk echt mee te puzzelen, wat overigens echt heel anders voelt dan de opdrachten met opdrachtgevers!”
Laurence probeert om succesvol te zijn altijd datgene op te zoeken wat haar kan onderscheiden: “Ik denk dat ik mij kan onderscheiden door de niche op Koreaanse merken. We gaan wel zien hoe ver ik kom! Ik vind het tot nu toe megaleuk en leerzaam en van blije klanten word ik vervolgens ook weer blij. Hopelijk krijg ik een steeds groter bereik en kan ik steeds meer mensen blij maken! Dit interview helpt daar natuurlijk ook weer bij, haha :)”. Voor alle toekomstige ondernemers heeft Laurence een boodschap: “Gewoon proberen! Als je het niet probeert, weet je het nooit en krijg je misschien later spijt! Ik leg de lat niet te hoog voor mezelf en dat is ook wel een tip. Als het niet lukt dan is het jammer, maar je hebt er zoveel skills bij én wanneer het wel lukt: nou geweldig toch, you did that!”
Ben je nieuwsgierig geworden naar Laurence en haar webshop? Neem dan vooral een kijkje op www.houseofmushu.nl of zoek via sociale media naar @houseofmushu.
Je kan Laurence een berichtje sturen als je specifieke vragen over haar producten hebt, ze vindt dit alleen maar leuk en helpt je graag! Daar stopt het niet, want Laurence heeft ook nog wat extra’s voor ons in petto: een speciale kortingscode! Met de code MUSHU-HR krijg je als lezer 10% korting. Liefs, Laurence.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.