Virtuele influencers in 99 woorden

99 WOORDEN. YEP, DAT IS SLECHTS EEN ALINEA. IN DEZE RUBRIEK DAGEN WIJ COMMUNICATIEPROFESSIONALS UIT OM IN EXACT 99 WOORDEN DE KERN VAN EEN (TECHNOLOGISCHE) INNOVATIE, EEN INSPIREREND ARTIKEL OF EEN BELANGRIJKE GEBEURTENIS TOE TE LICHTEN. DIT KEER KIEZEN WE VOOR EEN INSPIRERENDE PODCAST. MARIJE BROM GEEFT TEKST EN UITLEG OVER DE OPKOMST VAN DE ZOGENAAMDE VIRTUAL INFLUENCER. 

Ooit gehoord van Lil Miquela? Deze virtuele influencer heeft maar liefst 1,8 miljoen volgers op Instagram. Het blijkt een trend. Ook al zijn virtuele influencers zo nep als wat, we komen ze online steeds meer tegen. Ze ‘werken’ voor merken als Nike en Samsung maar zetten zich ook in voor tal van maatschappelijk onderwerpen. Marije Brom en Iris Withuis, docenten en onderzoekers van de opleiding Communicatie, waren verrast door dit fenomeen en wilden de reden achter het succes van deze virtuele influencers blootleggen. In de podcast ‘What’s next in influencer marketing’ deelt Marije Brom de belangrijkste insights van het onderzoek.

Klik hier voor de Podcast

 


Het onderzoek is uitgevoerd binnen het Kenniscentrum Creating 010. Dit centrum doet onderzoek naar maatschappelijke transformaties die samenhangen met digitalisering en ontwikkelingen in informatie- en communicatietechnologie.


Heb jij een interessante innovatie waar je blij van wordt en vind je het tof je visie daarover te delen? Schrijf dan ook een ‘in 99 woorden’ en mail die naar info@smartconnecting.nl.