Blog

The story behind – VET & LAZY

“What’s in a name?” Shakespeare stelde zichzelf de vraag al toen hij Romeo en Julia schreef. Voegt een naam nu werkelijk iets van betekenis toe? Of moet je een naam maar met een flinke korrel zout nemen. In deze rubriek aandacht voor het verhaal achter een naam. Dit keer neemt Ruby Dijkshoorn VET & LAZY onder de loep. Een merk waar ze – net als alle tweedejaars – een mooi concept voor mocht bedenken.  

Door: Ruby Dijkshoorn

VET & LAZY. Een opvallende naam met een knipoog naar het humoristische aspect van dit merk. Vet en lui. Laat je gedachten hier eens op los. Al gauw zou ik het koppelen aan een merk van een bankstel. Geen hele verkeerde gedachte, want er kan wel op de bank genoten worden van het product. Zegt deze hint niet genoeg?

Écht Rotterdams
VET & LAZY is een Rotterdamse bierbrouwerij. Buiten het kenmerkende Rotterdamse aspect, maakt deze bierbrouwerij alleen speciaalbieren. Dit zijn er om precies te zijn vijftien. Ook deze speciaalbieren komen niet onder de opvallende namen uit. Zo is ‘Je Moeder’ een goed voorbeeld. Pardon, lees ik dat goed? Je Moeder? Ja, een kruidige, blonde tripel met vlierbloesem. Dus, de volgende keer als je op een terras zit en van plan bent Je Moeder te bestellen, raad ik je aan om duidelijk te vermelden dat je het over bier hebt, anders kunnen er nog weleens misverstanden ontstaan.

 

Waar in Rotterdam?
De bierbrouwerij is gevestigd in BlueCity, het voormalige zwemparadijs Tropicana. Tegenwoordig vestigen kleinschalige, innovatieve bedrijven zich in BlueCity, waar de principes van de blauwe economie centraal staan. Sommigen zullen zich dan afvragen wat de blauwe economie dan precies inhoudt. Kort gezegd draait het om zo min mogelijk afval genereren en zoveel mogelijk producten en grondstoffen hergebruiken. Er wordt dan ook input gegeven aan een proces door middel van output van een ander proces. De missie van VET & LAZY past goed bij de blauwe economie; het duurzaamste biermerk worden in Nederland.

Rotterdamse communicatiestudenten
Afgelopen periode ben ik samen met mijn team aan de slag gegaan met het bedenken van een campagneconcept voor VET & LAZY. De minimale marketingcommunicatie van VET & LAZY heeft ervoor gezorgd dat alle tweedejaars communicatiestudenten ingeschakeld werden om een positie te claimen bij de doelgroep aan de hand van een scherpe positionering en een campagneconcept. Een win-winsituatie dus. Wij hebben enorm veel geleerd over het ontwikkelen van een concept en VET & LAZY krijgt er een innovatief en origineel concept voor terug, die komende week zal worden uitgekozen door één van de eigenaren van VET & LAZY. Exciting! Het uitgekozen concept zal de basis vormen voor de marketingcommunicatie van VET & LAZY.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.