Mijn naam is Tessa Baauw en ik ben een tweedejaars communicatiestudente aan de Hogeschool Rotterdam. Ik doe mee aan een internationaal project genaamd PAROLO en ik ga je er alles over vertellen. Ik ben in ieder geval héél erg enthousiast en ik hoop na het lezen jij ook! In dit eerste deel neem ik je mee in de start van dit internationale project. Want wat houdt het eigenlijk allemaal precies in en waarom zou je eraan deelnemen? Dat ga ik je allemaal vertellen!
Door: Tessa Baauw
Over het PAROLO Project
Het PAROLO Project is een samenwerking tussen vier verschillende universiteiten in Europa. De deelnemers zijn studenten van Rotterdam University of Applied Sciences, University of the Arts in London, International School of Communications in Parijs en de International University of Languages and Media in Milaan. Vanuit elke school doen er tien studenten mee aan het project. Er zijn in totaal acht groepen samengesteld en met je eigen groepje ga je aan de slag.
Het PAROLO Project duurt vijf weken, waarin je elke week online samenwerkt aan een case voor een échte opdrachtgever uit Rotterdam. In de vijfde week van het project komen alle studenten uit Londen, Parijs en Milaan naar Rotterdam toe, om samen het eindproduct te presenteren aan de opdrachtgever. Maar dat is uiteraard niet de enige reden: je ontmoet ook je studiegenoten waar je vier weken lang mee hebt samengewerkt! Daar kijk ik nu al heel erg naar uit.
Het eerste koffiehotel ter wereld!
De opdrachtgever voor het PAROLO Project is Man Met Bril Koffie: een koffiemerk dat is opgericht door Paul Sharo, een man met veel ambities. Paul gaat in Rotterdam het allereerste koffiehotel ter wereld openen en daar heeft hij onze hulp bij nodig! Hij wil in het koffiehotel een programma opzetten waarbij internationale koffieliefhebbers een maand in het hotel kunnen verblijven en werken, om zo de liefde en kennis over koffie met elkaar te delen.
Paul heeft de studenten van het PAROLO Project de opdracht gegeven om in vijf weken tijd een communicatieplan en concept te ontwikkelen dat hij kan uitvoeren voor het residentenprogramma van het koffiehotel. We gaan dus aan de slag met vragen als “hoe kunnen we het residentenprogramma onder de aandacht krijgen bij de doelgroep?” en “wat voor concept past goed bij de visie en missie van Man Met Bril Koffiehotel?” Een ontzettend leuke uitdaging voor communicatiestudenten!
Zoveel voordelen
Door deel te nemen aan het PAROLO Project krijg je de kans om samen te werken met internationale communicatiestudenten, waardoor je veel van elkaar kunt leren. Daarbij staat er nog een pitch workshop van een professional op de planning en gaan we langs bij het Nhow hotel in Rotterdam waar we worden ingelicht over de marketing- en pr-strategie. Ook kun je lekker de toerist uithangen in Rotterdam per fiets en ga je met de hele groep gezellig uit eten om elkaar nog beter te leren kennen. Als kers op de taart krijg je er ook nog eens studiepunten voor!
Ik hoop dat ik je enthousiast hebt gemaakt om in de toekomst ook deel te nemen aan het PAROLO Project als de kans zich voordoet. In het volgende artikel vertel ik je meer over wat ik allemaal heb meegemaakt en wat ik heb geleerd!
Reacties
Monique Abbenbroek
Wat een leuk stukje Tessa! Trots dat je over het project schrijft op Smartconnecting. Ben benieuwd naar deel II!
1 jaar geleden geplaatst