Blog

#105 – Ondertussen bedient Feyenoord One de trouwe voetbalsupporter

Ben je nou weer voetbal aan het kijken?! Partners van voetbalfanaten, houd je vast. Zelfs een avondje lekker luieren op de bank en samen streamen met je partner kan uitmonden in een avondje voetbal kijken. Feyenoord is namelijk de eerste Nederlandse voetbalclub met een eigen streamingdienst! Wat kun je ermee en wat is de bedoeling ervan? 

Wij presenteren u: Feyenoord One
Feyenoord is in Nederland de eerste. Maar net zoals met zoveel dingen is dit concept geïnspireerd op het buitenland. Clubs zoals de grote Premier League-teams, het Spaanse Real Madrid en het Italiaanse Juventus zijn hen al voorgegaan. Op Feyenoord One kun je samenvattingen bekijken van wedstrijden van Feyenoord uit de laatste drie seizoenen, complete uitzendingen van klassieke wedstrijden, documentaires, series, extra exclusieve content over de selectie en wedstrijden van de Feyenoord Vrouwen en Academy. Zo’n abonnement kost je vijftig euro per jaar. Voor leden van het legioen en seizoenkaarthouders is het iets voordeliger, omdat zij al genoeg uitgeven aan de club. Voor hen kost een abonnement op de Netflix-variant van Feyenoord slechts 25 euro per jaar, een koopje! 

Waarom?!
Dat is de vraag die interessant is voor alle communicatieprofessionals en voor de partners die nu al helemaal gek worden, omdat er geen zondagmiddag voorbij kan gaan zónder een wedstrijd van Feyenoord op tv.

Het antwoord op die vraag is sowieso: superslim! Feyenoord speelt op een creatieve manier in op een behoefte van de doelgroep. Laten we het even breder trekken naar een zeer betrokken voetbalsupporter. Iemand die zich zo betrokken voelt bij een voetbalclub dat hij sowieso bij elke thuiswedstrijd aanwezig is en het soms zelfs de moeite waard vindt om wat kilometers af te leggen om zijn ‘cluppie’ naar een uitwedstrijd te volgen. Juist die supporter wil alles weten over zijn club. En dat is de behoefte waarop is ingespeeld. Met Feyenoord One is er een mogelijkheid gecreëerd om de gebruiker een duidelijk overzicht te geven van alles wat er gebeurt (en gebeurde) bij Feyenoord. Zo worden er op Feyenoord One documentaires gemaakt van individuele spelers. Wie wil nou niet weten wat Santiago Gimenez, topscorer van Feyenoord, ’s ochtends doet en wat zijn verhaal is? Ik in ieder geval wel.

Daarnaast biedt het platform ook exclusieve content, zoals beelden uit de kleedkamer tijdens wedstrijden en op trainingskampen. En binnen het bedrag dat je betaalt voor deze content, kun je ook nog eens onbeperkt alle wedstrijden terugkijken. Hiermee wordt dus perfect ingespeeld op de behoefte van de toegewijde Feyenoordsupporter. En er kan nog aardig geld mee verdiend worden ook.

Feyenoord heeft dit seizoen niet alleen op het veld, maar ook op het commerciële kantoor enorme stappen gemaakt. Feyenoord One mag dan geïnspireerd zijn op buitenlandse voetbalclubs, het is bovenal een super creatieve oplossing voor een onbewuste ‘pain’ van de Feyenoordsupporter. Ik wens mijn eigen vriendin en alle andere partners van Feyenoord-supporters in de komende jaren veel succes met het kiezen van een serie! 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.