Social Influencer Marketing in 99 woorden

99 woorden. Yep, dat is slechts een alinea. In deze rubriek dagen wij communicatieprofessionals uit om in exact 99 woorden de kern van een (technologische) innovatie toe te lichten. Het liefst met een eigen visie erbij. De kracht zit ‘m immers in de eenvoud. 

Door: Anne Klapmuts, Persmedewerker bij Rotterdam Partners en alumni van de opleiding Communicatie

“Wat doe jij voor de kost?” “Ik plaats foto’s op Instagram en ben real-time te volgen op Snapchat.” Bloggers bestaan niet meer, het zijn social influencers. Het samenwerken met influencers is voor bedrijven een belangrijke manier om online zichtbaarheid te creëren. De consument vertrouwt meer op de mening van anderen dan dat een merk zelf roept hoe goed haar producten en diensten zijn. Er is één vraag die ik mezelf stel bij deze trend in online marketing. Als we straks gewend zijn geraakt aan de aanbevelingen van online influencers, gaan we deze vorm van advertisement dan niet ook blokkeren?

Heb jij een interessante innovatie waar je blij van wordt en vind je het tof je visie daarover te delen? Schroom dan niet en mail naar info@smartconnecting.nl

Reacties

generic_cialis
11 maanden geleden geplaatst

Plaats een reactie