Smart Thing #26

Het onderwijs is constant in beweging. Inhoudelijk maar ook in de vorm waarop het wordt aangeboden. Over die vorm hebben we het niet zoveel, maar levert wel hele bijzondere ervaringen op. In deze rubriek aandacht voor innovatieve ideeën binnen het communicatieonderwijs. Aan het woord is S-IMTAC, een opdrachtgever die uiteindelijk werkgever werd. Omdat blijven leren belangrijk blijft. Voor studenten en bedrijven. 

Door: S-IMTAC

Blijven leren om verder te ontwikkelen staat hoog in het vaandel bij S-IMTAC. En op welke manier kan dat beter dan door terug te gaan naar waar iedereen ooit is begonnen: school. Onlangs zijn we een samenwerking aangegaan met een klas derdejaarsstudenten van de opleiding Communicatie aan de Hogeschool Rotterdam. Zij kregen de opdracht om S-IMTAC onder de loep te nemen en met een fris, nieuw concept te komen om ons nog beter op de kaart te zetten. Hieruit zijn niet alleen gave ideeën gekomen, ook is het team van S-IMTAC twee medewerkers rijker geworden! Rose van den Hoven is één van die medewerkers. Samen met haar begeleidend docente Bianca Haanschoten-den Dulk vertelt ze meer over deze samenwerking.

Rose: ‘’S-IMTAC vind ik een van de leukste en meest betrokken opdrachtgevers die ik tot nu toe binnen mijn studie heb gehad. Dit komt omdat Sebastiaan – in tegenstelling tot de gemiddelde opdrachtgever – veel interesse in ons toonde en niet alles om zijn bedrijf liet draaien. De start van het project bestond dan ook uit een korte presentatie over S-IMTAC met daaropvolgend per groep een persoonlijk gesprek. Dit gesprek zorgde ervoor dat ik erg enthousiast werd om voor S-IMTAC aan de slag te gaan.”

Bianca: ‘’Tussentijds kwam S-IMTAC op bezoek bij de studenten aan de Wijnhaven. De studenten bespraken de belangrijkste inzichten en stelden oplossingsrichtingen voor. Het doel was om commitment te krijgen voor de oplossingsrichtingen, zodat ze verder konden met het ontwikkelen van het concept. Hier ontstonden echte inhoudelijke gesprekken, waarin S-IMTAC, samen met de studenten nadacht over vervolgstappen. Reële feedback vanuit de praktijk, daar kun je mee vooruit.’’

Rose: ‘’Waar de meeste opdrachtgevers het laten afweten na hun zegje gedaan te hebben aan het begin van een project, bleef S-IMTAC tot het eind betrokken. Nog niet eerder heb ik een opdrachtgever zoveel moeite zien doen om op de hoogte te blijven van ons werk. Dat maakte een dusdanige indruk op mij, waardoor ik me afvroeg hoe het zou zijn om te werken bij S-IMTAC. Een klasgenoot van mij dacht hier blijkbaar hetzelfde over en was vrij snel na afloop van het project werkzaam als marketing-communicatiemedewerker bij S-IMTAC. Toen zij op een later moment in de klas enthousiast over haar ervaringen vertelde én aangaf dat S-IMTAC op zoek was naar nog een medewerker met een soortgelijke functie, greep ik direct mijn kans. Inmiddels werken we samen bij S-IMTAC en is onze opdrachtgever onze werkgever geworden!”

Bianca: ‘’De samenwerking tussen de Hogeschool Rotterdam en S-IMTAC is goed bevallen. Contextrijk leren voor studenten levert nieuwe inzichten voor S-IMTAC op. Een succesformule. We hopen volgend jaar zeker een vervolg te kunnen geven aan deze formule. Een compliment voor Sebastiaan Schregardus is dan ook op zijn plaats. Hij heeft de studenten gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen.’’

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door: Agaath Flikweert

docent x plaatjesmaker
#communicatiejuf #hogeschoolrotterdam #verhalengek #metpassievoorfotografie #voetbalmoeder #enthousiast #luistertgraag #opzoeknaarverbinding #livingin076 #butlovesRotterdam