Klik door – de digitale consument

Hoppa. Een nieuwe Klik Door. Over verslaving deze keer.  Heel geleidelijk spenderen we toch wel heel veel uurtjes online. Docente Ellen Groenestein doet onderzoek naar ‘ons’ digitale gedrag en zet dit onderwerp graag voor je op de kaart. Aan jou om door te klikken. 

Je leest het te pas en te onpas: ‘sociale mediagebruikers zijn verslaafd aan hun smartphone, ‘sociale mediagebruikers spenderen gemiddeld […] uur per dag aan sociale media, sociale mediagebruikers gebruiken het vaakst de app […], sociale mediagebruikers…, ga zo maar door. Maar is dat niet iets te simplistisch gedacht? Dé sociale mediagebruiker? Alsof er maar één soort gebruiker bestaat. Samen met onderzoeksbureau Motivaction zocht Ellen welke factoren de digitale mentaliteit van mensen bepalen en hoe die zich verhouden tot problematisch sociale mediagebruik en FoMO. Ben je benieuwd, lees dan de blog die zij hierover schreven op SWOCC.nl.

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.