Blog

Klik door – Code breakers

Steeds meer consumenten willen een rol spelen bij het bouwen aan een meer ethische en duurzame wereld. Echter denken maar weinig mensen dat de primaire verantwoordelijkheid voor duurzamer en meer ethisch consumentisme bij de consument ligt. In ‘Klik door’ wordt in maximaal 100 woorden een trend of innovatie omschreven die van betekenis is binnen het communicatievakgebied. Misschien geeft deze trend je inspiratie om je eigen ideeën en gedachtes de wereld in te sturen. Meer weten over deze trend? Klik dan door via de link onderaan dit artikel.  

Door: Floren Bout

De verantwoordelijkheid voor ethisch en duurzaam consumentisme ligt bij bedrijven. De uitdaging is duidelijk: het herschrijven van de regels van het ouderwetse consumentisme om zo diepgaande veranderingen door te voeren. Consumenten zullen bedrijven omarmen die de “code” van hun merkidentiteit of de gehele branche “breken” met als doel een meer ethische en duurzame wereld. Denk hierbij aan een band die niet toert, een luchtvaartmaatschappij die passagiers vraagt om minder te vliegen of een modeblad zonder fotoshoots. Het breken van de codes is een belangrijke kans om als merk aan de klant te bewijzen dat het deze verantwoordelijkheid aankan.  

Meer weten over de trend ‘Code Breakers’? Klik dan hier door! 

Heb jij een interessante innovatie waar je blij van wordt en vind je het tof je visie daarover te delen? Schroom dan niet en mail naar info@smartconnecting.nl 

Reacties

Wauw! Super knap dat je dit in zo’n weinig aantal woorden zó goed kunt omschrijven!

3 jaar geleden geplaatst

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.