99 woorden. Yep, dat is slechts een alinea. In deze rubriek dagen wij communicatieprofessionals uit om in exact 99 woorden de kern van een (technologische) innovatie toe te lichten. Het liefst met een eigen visie erbij. De kracht zit ‘m immers in de eenvoud.
In 2014 verscheen het boek Het Strategisch Communicatie Frame van Frank Körver en Betteke van Ruler. Tijd voor een andere, meer flexibele aanpak op het gebied van communicatievraagstukken. Geen uitgebreide communicatieplannen meer maar een strategie op een simpel A-4’tje. Een omschakeling, dat zeker. In de praktijk maar ook binnen onze opleiding Communicatie. We zijn er nu twee jaar mee aan de slag. Tijd om eens terug te blikken. Hieronder de ervaring van docente Bianca Haanschoten, in 99 woorden….
In het derde jaar gaan alle studenten Communicatie met het Strategisch Communicatie Frame aan de slag. Het afgelopen jaar in teamverband voor de ANWB en individueel voor hun stagebedrijf. Vooral dat laatste werkt goed. De studenten hebben voldoende voorkennis van het bedrijf om zelf een strategisch vraagstuk te formuleren. Aan de hand van de bouwstenen uit het frame komen alle belangrijke elementen van strategisch advies aan bod. Het resultaat: interessante gesprekken, betrokken studenten en soms ook een verrassende aanpak. Zoals de rodeloperstrategie van Maxime Segers voor AD online, gericht op het creëren van relevante content op basis van rodelopermomenten.
Interesse in meer praktijkervaringen? Körver en Van Ruler hebben de ervaringen gebundeld het e-book Het strategisch Communicatie Frame in Actie. Gratis te downloaden!
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.