Merkactivisme In 99 woorden

99 WOORDEN. YEP, DAT IS SLECHTS EEN ALINEA. IN DEZE RUBRIEK DAGEN WIJ COMMUNICATIEPROFESSIONALS UIT OM IN EXACT 99 WOORDEN DE KERN VAN EEN INSPIREREND ARTIKEL OF EEN BELANGRIJKE GEBEURTENIS TOE TE LICHTEN. DIT KEER EEN BLOG OVER MERKACTIVISME IN HET COMMUNICATIEVAK.

Door: Agaath Flikweert 

We zien ze steeds meer, de zogenaamde activitistische merken. Ze spreken zich uit over maatschappelijke issues. Noem een Nike of een Ben & Jerry’s , belangrijke voorbeelden als het gaat om die maatschappelijke zingeving.

Mooi, dat zeker. Maar wat doet dit nu met de organisatie zelf? Als Tony’s Chocolonely communiceert over eerlijke chocolade, levert het dan ook meer kopers op? En wat vinden wij als consumenten nu van de geloofwaardigheid van die communicatie? Gaat het organisaties niet gewoon om wat extra aandacht? Om vervolgens weer extra geld mee te verdienen? Sanne Smit en Komala Mazerant –  docenten binnen onze opleiding – schreven er een interessante blog over. Met de antwoorden kan je zeker uit de voeten in ons mooie communicatievak.

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.