Learnings van de nano-influencer in 99 woorden

99 woorden. Yep, dat is slechts een alinea. In deze rubriek dagen wij communicatieprofessionals uit om in exact 99 woorden de kern van (technologische) innovatie toe te lichten. Het liefst met een eigen visie erbij. De kracht zit ‘m immers in de eenvoud.

Meet the nano-influencer! Deze personen beschouwen zichzelf niet als influencer, maar zijn dit wel degelijk. Wat kunnen retailers hiervan leren?

Drie inzichten:

#1 Authenticiteit
Omdat in hun content niet allerlei merken voorbij komen worden nano’s gezien als authentiek. Bovendien reageren zij persoonlijk op hun volgers.

#2 Para sociale interactie (PSI)
Het blijkt dat de resonantie tussen influencers en volgers kan worden verklaard a.d.h.v. ‘para-sociale interactie’. Volgers herkennen zich in dezelfde normen en waarden.

#3 De retailer als influencer
Meer content van de retailer als persoon kan bijdragen aan het versterken van de merkresonantie tussen retailer en consument.

Wil je hierover meer weten? Docenten Marije Brom en Iris Withuis publiceerden in juli een artikel op Frankwatching.com, waarin zij vertellen over hoe de mkb-retailer kan leren van nano-influencers. Lees het hele artikel hier