Blog

Klik door – visuele trends op social media

Als er één kanaal is dat anno 2022 de visuele trends bepaalt dan is dat TikTok. Maar welke trend gaat er nu écht uitspring dit jaar? In ‘Klik door’ wordt in maximaal 100 woorden een trend of innovatie omschreven die van betekenis is binnen het communicatievakgebied. Misschien geeft deze trend je inspiratie om je eigen ideeën en gedachtes de wereld in te sturen. Meer weten over? Klik dan door via de link onderaan dit artikel.

Kort, catchy, humoristisch. Kortom: hapklaar. Dat zijn de duizenden video’s die dagelijks op TikTok worden gedeeld. En nee, die video’s zien er lang niet allemaal gelikt uit. Sterker nog, een korrelig beeld of old school font wordt juíst gewaardeerd. En dat brengt ons terug naar de jaren negentig. Terug naar de begintijd van het internet en van WordArt. Terug naar visuals die uit elkaar spatten van kleur, die gewaagd zijn en aanwezig. Bold, maar korrelig. Deze jaren negentig-esthetiek kan met recht een visuele trend worden genoemd. Zo zien we die gekunsteldheid al terug in de vele memes die dagelijks op de socials worden gedeeld. Retro korreligheid, maar met een sausje van nu.

Lees meer over deze én 4 andere visuele trends voor social media in dit artikel, dat Kim schreef voor Frankwatching.com

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.