In deze rubriek wordt in maximaal honderd woorden een trend, innovatie of ontwikkeling omschreven die van betekenis is voor het communicatievakgebied. Misschien geven deze trends je inspiratie om je eigen ideeën en gedachten de wereld in te sturen? Deel ze vooral met ons!
Dagelijks verslinden we enorme hoeveelheden content. We hoppen moeiteloos van een scroll-sessie op TikTok, naar een podcast over moordzaken, om vervolgens op de bank te ploffen voor een partijtje bingen op Netflix. In dit artikel worden dé vijf content trends van dit jaar opgesomd. Trends waar je écht niet omheen kunt, die je moet uitproberen en wellicht kunt integreren in één van je adviezen voor een opdrachtgever? Als opwarmer lichten we er hier alvast één voor je uit.
We zien de ontwikkeling al langer, maar 2023 belooft hét jaar te worden dat de audiotrend gaat doorzetten. De implementatie van audio is al voorzichtig aan het ontstaan op Instagram, waar je tegenwoordig muziek kunt toevoegen aan een foto die je post op je feed. Andere socials, zoals Twitter en Facebook, werken momenteel hard aan het integreren van tools, die het mogelijk maken om gemakkelijk kwalitatief goede audiocontent te creëren. Zo lanceert Spotify later dit jaar tools om casual podcasting mogelijk te maken (Stylus, 2023). Hoe tof is dat?!
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.