Het merk als mens in 99 woorden

99 WOORDEN. YEP, DAT IS SLECHTS EEN ALINEA. IN DEZE RUBRIEK DAGEN WIJ COMMUNICATIEPROFESSIONALS UIT OM IN EXACT 99 WOORDEN DE KERN VAN EEN INSPIREREND ARTIKEL OF EEN BELANGRIJKE GEBEURTENIS TOE LE LICHTEN. DIT KEER EEN ARTIKEL OVER DE MENSELIJKHEID VAN MERKEN.

Door: Lotte Willemsen

Merken lijken net mensen. Net als mensen hebben ze een persoonlijkheid. Ze zijn warm en vriendelijk (Hema) of ambitieus en deskundig (Apple). Ze hebben emoties die ze op sociale media delen (Dove). En.. net als mensen hebben ze doelen en dromen, waar ze actie voor voeren (Nike).

Komen merken hierdoor tot leven? Ja, zeggen Willemsen, Kamphuis en Van Stipdonk op basis van uitgebreid onderzoek. Maar dat is niet het hele verhaal. Wat menselijk wordt gevonden is aan trends onderhevig. Als je voorbij trends leert kijken, dan kun je van merk een mens maken en van een bezit een beminde.

Meer lezen hierover? Check dit artikel!

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.