Blog

Naomi hoort nu bij het meubilair #2

Naomi loopt inmiddels al twee maanden stage op de marketingafdeling van de Bommel Meubelen en gelukkig kon ze na haar quarantaineperiode weer gewoon naar kantoor. In deze nieuwe column geeft ze ons een kijkje achter de schermen.

Een volle week op kantoor
Daar was hij dan eindelijk: mijn eerste volledige week op kantoor. Best wel pittig, maar ook ontzettend leuk. Na al dat thuiswerken is het fijn om weer naar kantoor te gaan. Met dank aan het heerlijke lenteweer rijd ik niet meer in mijn Twingo’tje, maar ga ik heel sportief met de fiets! Hoewel de werkzaamheden vanuit huis gelukkig ‘gewoon’ door kunnen gaan, is het (zeker de eerste weken) een stuk fijner om face-to-face contact te hebben met collega’s en alles ook echt op locatie mee te maken. Niet alleen fijner, het is ook echt belangrijk om het bedrijf op die manier beter te leren kennen. Want hoewel de Bommel Meubelen voor mij een begrip is, weet ik nu dat ik nog lang niet alles wist over dit bedrijf. 

De wereld van communicatie
Ik ken de Bommel Meubelen namelijk al van jongs af aan, want ik kwam er vroeger weleens met mijn moeder. Na mijn opleiding tot Onderwijsassistent had ik geen idee wat ik wilde gaan doen en na veel studiekeuzetesten en open dagen, kwam ik terecht bij de opleiding Communicatie. Heel wat anders, maar iets waar ik tot op de dag van vandaag zeker geen spijt van heb. De wereld van communicatie, de marketing, het vormgeven en alles wat daarbij komt kijken vind ik steeds interessanter en leuker worden. Dat ik nu stageloop op de marketingafdeling bij een organisatie waar ik vroeger al kwam vind ik alleen maar heel erg leuk!

Behind the scenes
Hoewel ik de Bommel Meubelen dus al kende, merk je pas echt hoe een bedrijf in de meubelbranche in elkaar zit als je er dagelijks rondloopt. Op de werkvloer zie je namelijk alle ‘behind the scenes’ als het gaat om de producten die worden verkocht en de content die daarvoor ter promotie wordt gemaakt. Een buitenstaander die de socials bezoekt of het inspiratiemagazine bekijkt, ziet (naar mijn mening) alleen een aantrekkelijke en strak vormgegeven pagina. In de praktijk zie je pas hoeveel tijd er daadwerkelijk in wordt gestoken om tot een perfect eindresultaat te komen.  

De grootste winactie ooit
Naast dat ik dagelijks bezig ben met het creëren van content, het schrijven van teksten en het helpen optimaliseren van de nieuwe website, mag ik ook meedenken over de aankomende winactie, of beter gezegd: de grootste winactie ooit. Niet alleen het concept voor deze actie heb ik uitgewerkt, maar ook het ontwerp voor de flyers en dat was heel leuk! Het is echt tof als een ‘door jou gemaakte’ flyer een paar duizend keer wordt gedrukt en door heel Nederland wordt verspreid!  

Na ruim acht weken stage lopen voel ik me steeds meer onderdeel van het meubilair van de Bommel Meubelen. Ik hoop de komende weken nog heel veel nieuwe dingen te leren en mezelf steeds meer te ontplooien binnen de organisatie!  

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.