Edutopper #23 – Follow the Hive

Binnen het vak Emerging Media zetten de tweedejaars Communicatie een futuristische bril op om te kijken naar wat er de komende jaren gaat gebeuren in de wereld van communicatie. Het doel van het vak is dat er zinnige dingen worden geconcludeerd over de impact van innovatieve media binnen onze toekomstige leefwereld en het communicatievakgebied.  Dit jaar zijn studenten aan de slag gegaan met de thema’s Internet of Things, Artificial intelligence, Augmented reality en Blockchain Technologie. Studenten Vinodh Ibrahim en Juliën Hoogland (de heren achter Deadline) grepen hun kans en maakten de film Follow the Hive om te visualiseren hoe de Bijenkorf er in 2038 uitziet..

Over Follow the Hive
“Soms brengen traumatische ervaringen nieuwe inzichten. Neem een kijkje hoe (fictieve) Bijenkorf-medewerkster Sacha Kieboom je meeneemt naar het jaar 2038. Ervaar hierin de indrukwekkende effecten van Artificial Intelligence en Augmented Reality. De evolutie van de retailsector is dichterbij dan men denkt. The future is bright! So Follow the Hive!