Edutopper #17 – Doosje Donner

Enthousiasme. Het vormt de basis van ons platform. In deze rubriek delen we de prestaties van studenten waar we blij van worden. Omdat het zo leuk is te laten zien waartoe onze studenten in staat zijn.

Trots zijn we op vierdejaars studenten Marissa, Nils, Richard en Vincent. Vorig studiejaar, tijdens de cursus Innovation Lab vroeg boekhandel Donner hen na te denken over mogelijke communicatieconcepten om een integrale klantbeleving te creëren. Het vraagstuk; dat wat in de winkel teweeg is gebracht wil Donner ook graag op de website realiseren. Maar dit is lastig. Er is geen heel team beschikbaar, noch het budget van een partij als bol.com. Hoe zorg je dat je online en offline kunt integreren? Hoe krijg je online dezelfde gunfactor als offline?

Daar hadden de studenten, toen nog samen met teamgenoot Robbert, al gauw een antwoord op. Het idee: Doosje Donner. Een giftbox, die alleen online te koop is, geheel naar wens samengesteld kan worden en waarmee eveneens de verbinding met andere Rotterdamse retailers kan worden gemaakt. De directie van Donner was laaiend enthousiast en gaf zelfs te kennen het concept, samen met het studententeam, door te willen ontwikkelen.

Intussen hebben er al meerdere gesprekken plaatsgevonden tussen de studenten en de directie van Donner. Het doel is om Doosje Donner zo snel mogelijk te lanceren. Het doosje wordt naar verwachting uitgegeven in drie varianten; de standaard doos, de giftbox en de gepersonaliseerde variant.  De vormgever van Donner heeft inmiddels alle middelen ontworpen en ook de technische realisatie (de mogelijkheden voor in de webshop), evenals de productie worden op dit moment in gang gezet.

Ook het viertal zelf is enthousiast. “Hoe tof is het dat een échte vormgever aan de slag gaat met jouw ideeën, en dat ons concept binnenkort bij een Rotterdams icoon in de schappen ligt?”

Heel tof! Op het moment dat de inhoud daadwerkelijk samengesteld wordt, krijgen de studenten een uitnodiging om mee te denken.

Goed gedaan! We houden jullie in de gaten.