Edutopper #5 – Heinz voor vrouwen

Het is inmiddels mijn zoveelste editie van het keuzevak Beertenders & Schoenen. Nog steeds vind ik het een superleuk vak om te geven, want het onderwerp zorgt voor veel herkenning en gegiebel in de klas. Helemaal leuk, omdat er soms ware video-talenten opstaan. Het idee bij dit keuzevak is dat je speelt met de rollen en stereotypen van mannen en vrouwen in de media. Want schrik niet, in veel hedendaagse commercials staan vrouwen nog steeds achter het aanrecht en rijden mannen in té snelle sportwagens de oprit op van hun uit de kluiten gewassen huis. Aan de studenten de taak om (op basis van theorie en een eigen veldonderzoek) een commercial te maken voor een merk, waarbij wordt gespeeld met wat vrouwelijk en wat mannelijk is.

International Business & Languages-studenten Rik en Vincent draaiden de rollen om in deze Heinz-commercial. Let vooral op de filmtechnieken die zijn toegepast om de boodschap zo goed mogelijk te laten overkomen. Ik ga hier oprecht van smullen! Wat vind jij?

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.