Blog

Edutopper #10 De Smart Connector

Enthousiasme. Het vormt de basis van ons platform. In deze rubriek delen we de prestaties van studenten waar we blij van worden. Omdat het zo leuk is te laten zien waartoe onze studenten in staat zijn. Deze edutopper is een bijdrage van collega Mariëlle Roozemond. Trots op de presentatie die vierdejaarsstudent Bart Versteegen – established Smart Connector – afgelopen maand gaf aan zo’n 100 MarCom professionals. 

Scrum, Lean StartUp en Agile: nieuwe manieren om werk te organiseren die steeds enthousiaster worden omarmd in Communicatie en Marketing. Daarmee verdwijnt er ook een hoop vanzelfsprekendheid. Want als de manier waarop we ons werk altijd deden niet meer helemaal aansluit, hoe pas je die nieuwe manieren dan zinnig toe in ons vak? Dat antwoord kan alleen komen van professionals die er in de praktijk mee bezig zijn. Daarom heb ik me sterk gemaakt voor de oprichting van een kennisplatform voor MarCom professionals in bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen: het Agile MarComs chapter van Agile Consortium International.

Eerste event
Een paar weken terug hield het Chapter haar eerste serieuze event: zo’n 100 MarCom professionals bij elkaar op het hoofdkantoor van de Randstad groep in Amsterdam, op uitnodiging van Yacht Marketing & Communicatie. Professor Betteke van Ruler was een van de sprekers, evenals de directeur Digital Experience van Liberty Global. En we hadden Bart Versteegen, vierdejaarsstudent aan de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam. Ervaring opgedaan met Scrum bij eventmanagement in het tweede jaar, ervaring opgedaan met Lean StartUp bij Innovation Lab in het derde jaar. In zijn tien minuten spreektijd kreeg hij de hele zaal plat door de verschuiving in het vakgebied scherp neer te zetten. Hieronder tref je zijn presentatie.

 

schermafbeelding-2016-11-17-om-22-43-01

Klik op de foto voor de volledige presentatie

 

Onder de indruk
Aanwezigen kwamen in de pauze naar me toe: “Wow, dat er in jullie opleiding al ruimte is voor deze inzichten. En wat brengt die jongen ze al goed!” Ook Betteke van Ruler was onder de indruk. Ze mailde me achteraf: “Een sprankelend event, maar Bart stal mijn hart. Hij was voor mij het hoogtepunt van de avond. Hij is echt de toekomst!” Een van de aanwezige recruiters wilde zijn skills op Bart loslaten, maar werd teruggefloten door de directeur Marketing & Communicatie: “Laat die jongen eerst z’n studie afmaken.”

En zo is het.

auteur: Mariëlle Roozemond

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.