Edutopper #1 – De Story van STOREY

Steeds meer zien we short films, waarin het verhaal van een merk of organisatie op filmische wijze wordt verteld. In het keuzevak Visual Storytelling worden studenten in dit vak uitgedaagd om op zoek te gaan naar het verhaal achter een organisatie of product, om dit vervolgens te vertalen naar een visual story. Doelen: publiek prikkelen, verrassen of daadwerkelijk in vervoering te brengen.

Schermafbeelding 2016-04-13 om 08.37.26De story van STOREY
Door mensen te spreken, rond te lopen op locatie, de sfeer te proeven en te ervaren hoe een product tot stand komt, komen de studenten tot het ware verhaal. Roxanne, Mirrinte, Gwain, Leonie en Aniek van Hogeschool Rotterdam hebben als onderwerp de organisatie STOREY gekozen, een platform waar jonge designers hun eigen gemaakte producten en de verhalen erachter kunnen etaleren.

De studenten hebben door middel van de verschillende storytelling-technieken keuzes gemaakt in de opbouw van het verhaal, de personages en de locaties. Ook hebben zij de gehele productie opgezet en uitgevoerd. Van storyboard tot final edit. Ze hebben er voor gekozen een ‘verhalenformat’ te creëren, waar STOREY langere tijd mee uit de voeten kan en waarin de producten stuk voor stuk kunnen worden uitgelicht, in dezelfde vertelstijl. Nieuwsgierig? Kijk dan snel naar het verhaal van Lisette Keyser en haar sieraden en de bijzondere stadskaarten van Jorick van Raalten.

Voor meer informatie over het keuzevak Visual Storytelling kun je terecht bij Milou de Hollander, m.de.hollander@hr.nl. Interesse in STOREY en één van haar producten? Ga voor de mooie designproducten en hun makers naar storeydesign.nl

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.