Blog

De Week van de Intro

Het zit erop! De introductiedagen van de opleiding Communicatie zijn een feit. Een kleine tweehonderd studenten meldden zich afgelopen week met gezonde spanning en lichte tegenzin bij Wijnhaven 107. Maar dat hoort erbij. Dat drempeltje aan het begin van iets nieuws is altijd even lastig. Maar gelukkig helpt zo’n intro daar uitstekend bij.

Kennismaken
Eerst maar eens kennismaken. Met klasgenoten, de coach en het gebouw. Goed om je heen kijken met wie je, hoogstwaarschijnlijk, de komende vier jaar in de lesbanken zit, projecten draait, zit te kletsen wanneer de les je even niet kan boeien, pitches voorbereidt voor opdrachtgevers, blokt voor je tentamens, lol maakt en napraat in de kroeg. Kortom, met wie je de komende jaren herinneringen op gaat bouwen.

Of je worst lust
Veel tijd om rustig te acclimatiseren in de nieuwe omgeving was er niet, want op de tweede dag moest er gewerkt worden. De eerste kennismaking met het vakgebied én met Hans Worst, opdrachtgever en dé hotdogverkoper van Rotterdam. Hij wil zijn nieuwste aanwinst in het productassortiment graag wat meer op de kaart wil zetten. De Rotdog. Binnen twee uur lag er een achttal creatieve en low budget concepten klaar die in één minuut tijd gepitcht moesten worden. Gêne opzij, en gaan. En dat hoefden we tegen een aantal frisse koppies maar één keer te zeggen! Het resultaat? Een zeer creatief, passend advies en een superenthousiaste Hans. Missie geslaagd. En dat werd gevierd met een heerlijke BBQ in de zon op het terras van Baek.

Op z’n Rotterdams
Donderdag stond wederom in het teken van kennismaken. Dit keer met de stad. Tijdens de ‘Nicknames tour’ werden de studenten aan de hand van opdrachten langs bekende en bijzondere Rotterdamse plekken geleid met een vaak evenzo bijzondere bijnaam geleid. Zo kwamen ze oog in oog  met ‘Het Potlood’, ‘De Koopgoot’ en ‘Kabouter Buttplug’ te staan. En dat de studenten er zelf ook wat van kunnen bleek uit de opbrengst van de meme opdracht ‘Smart Connectors be like…’. Hoewel de kwantiteit de redactie enigszins tegenviel (Verkeerde tags? Vergeten? Of gewoon heerlijk op het terras gezeten?), was er één (namelijk deze) die eruit sprong, Het achterliggende doel van de introductie – de sociale connectie – is  goed vastgelegd in tekst en beeld.

In drie dagen tijd is er kennisgemaakt, samengewerkt, gepitcht, gelachen, gedanst, gegeten, gedronken, geconnect. Van die spreekwoordelijke drempel is bijna niets meer over.

PS. De afzender van de winnende meme én natuurlijk de rest van het team wint de befaamde Smart Connecting trui! Als jullie even contact op kunnen nemen met de redactie, graag! Dan gaan we dit in orde maken.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.