Onze regio is een broeinest van communicatietalent. De één zet net die eerste stap in zijn loopbaan, de ander is al gepokt en gemazeld. Leuk dat zij dagelijks achter hun bureautje zitten te shinen. Maar mogen wij ook even meekijken?! Daarom de rubriek Worklab, waarin steeds iemand vanuit het communicatieveld iets vertelt over de organisatie waar hij of zij werkzaam is. In deze editie vertelt tweedejaars student Niels Bol over zijn werk bij Vandenbron.
“Vandebron staat voor transparantie en streeft naar meer duurzame energie. Wij hanteren deze kernwaarden tijdens ons werk, het verbeteren van de wereld op een significant maar specifiek vlak: de Nederlandse energiebranche.”
Straatsoldaat
Dit klinkt vergezocht maar het is wel de realiteit. De promotors a.k.a. straatsoldaten die voor Vandebron werken (inclusief ikzelf) geloven allemaal in hetzelfde ideaal. Het maken van een verschil, klant voor klant, huishouden voor huishouden. Vandebron heeft een ontzettend sterke internal branding. Bij het inwerken van nieuwe werknemers wordt de Golden Circle van Simon Sinek aangehaald. Dit om voor iedereen duidelijk te maken waarom Vandebron bestaat en waarom we willen dat jij er komt werken. De passie die daarbij ontstaat is de motivatie om mensen van het ideaal te overtuigen op straat.
Niet voor niets is Vandebron de snelst groeiende start-up van Nederland. Dit hebben zij onder meer te danken aan die sterke internal branding. Wat daar ook aan bijdraagt is de positionering die ze overal laten doorschijnen: transparant en eerlijk. Wat je ziet is wat je krijgt. En dat werkt! Vooral omdat traditionele energiebedrijven net zo ouderwets en fossiel zijn als de brandstoffen die ze gebruiken om energie mee op te wekken.
“Every Company is a Media Company” (T. Foremski)
Het is net alsof Vandebron met meneer Foremski heeft samengewerkt. De storytelling en brede variatie aan content die daarmee gepaard gaat, vormen een sterk unaniem mediafront. Een eenheid, die vergelijkbaar is met de eenheid die op straat wordt gerepresenteerd door de promotors. Al deze dingen (en meer) maken het ontzettend leuk en leerzaam om voor Vandebron te werken. Ze bieden ruimte voor inbreng van onderaf, de platte hiërarchie die ze hanteren creëert mogelijkheden om mezelf en het bedrijf te laten groeien. De waardering die ik daarvoor terugkrijg, voelt ontzettend fijn.
Tips voor niks
Voor jou, als lezer, heb ik een aantal tips uit mijn werkervaring gefiltreerd:
- Kijk bij het zoeken naar een baan eens verder dan de standaard horecabaantjes. Er zijn meer bedrijven die marketing 3.0 implementeren op de werkvloer. Hier kun je veel van leren en het is ook nog eens ontzettend leuk.
- Voor ieder die zich in goede content interesseert, is Vandebron een goede bron van inspiratie. Ze hebben energie, in feite een statisch product, nieuw leven in weten te blazen.
- Vind jij duurzaamheid ook belangrijk? Kijk dan even op de website vandebron.nl en de Facebookpagina www.facebook.com/vandebron om meer over dit onderwerp te leren. Misschien kun jij wel bijdragen aan een schonere toekomst!
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.