Uitgelicht – Magie zichtbaar maken

In deze rubriek doen we verslag van de evenementen die bij ons op de agenda hebben gestaan. Ze hebben allemaal iets met communicatie en/of met Rotterdam te maken. Deze keer aandacht voor het Long Short Hotch Potch Film Festival 2016. Het WÁT?! Lees maar.

Even inleiden
Je werkt met en voor mensen die het niet altijd even makkelijk hebben. Zij runnen de tent. Koken, bediening, onderhoud. Samen met kinderen uit de buurt. Iedereen kan er voor acht euro een driegangenmenu eten. Drie magische plekken. Waar mensen uit alle delen van de stad, jong en oud, met al hun verschillende achtergronden, elkaar ontmoeten en stappen richting toekomst zetten. Hotspot Hutspot is de naam.

Maatschappelijke impact
Die magische plekken van Hotspot Hutspot passen niet in een hokje, hun effect is lastig in cijfers uit te drukken. Toch voelt iedereen: hier gebeurt iets bijzonders. Maar hoe maak je die magie zichtbaar voor een groter publiek? Broodnodig voor wie goodwill, nieuwe fans zoekt. Hoe maak je maatschappelijke impact duidelijk, zodat mensen geraakt worden en aanhaken?

De oplossing
Die vraag legde Hotspot Hutspot neer bij vierdejaarsstudenten van de Minor PR Creating Stories. Hun oplossing: visual storytelling. Ze verdiepten zich in vier maanden in de verhalen die je vindt in en om de restaurants. Tijdens een grande finale toonden ze op 22 december in filmzaal 5 van LantarenVenster hun short film. Precies: tijdens het Long Short Hotch Potch Film Festival 2016. De magie van Hotspot Hutspot werd voelbaar. Vakwerk dus.

Ook ervaren?
Hierbij de drie films die door de publieksjury (studenten en docenten) werden aangewezen als films met veel impact:

 

MINT PR – 1, 2, 3, 4

Meer over MINT PR

 

DUBBEL D PR – Dan zie je waarom

Meer over Dubbel D PR

 

LIGHTHOUSE PR – Aan de Kook

Meer over Lighthouse PR

 

Alle vijftien films zien? Binnenkort op de online kanalen!


Kijk voor meer over de Minor PR Creating Stories op: minorpr.com. En volg ze op Instagram.