Uitgelicht – Te gek bedrijfsbezoek bij TWTG

Of je nu later aan de slag wil bij de pers, gave evenementen wil organiseren of de social media wil bijhouden van het volgende grote modemerk, het leggen van slimme verbindingen tussen mensen, organisaties, trends en nog veel meer zal je goed van pas komen. Natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk. Want hoe vind je je plek bij een organisatie waar voornamelijk superslimme techneuten werken? Nick Kiran, Chief Marketing bij techbedrijf TWTG, zet zijn methode op een rijtje.

Bijdrage van WIJSz

Eerst over TWTG. TWTG werkt voor nationale en internationale bedrijven om Internet-of-Things apparaten in te zetten om hun werk makkelijker, beter en transparanter te maken. Het bedrijf begon in eerste instantie als een rasechte tech start-up maar is inmiddels uitgegroeid tot een corporate met 35 man in dienst. Het gros van deze medewerkers zijn experts die je tot in detail kunnen uitleggen wat elk apparaatje doet en hoe het nou precies werkt. Handig, maar eigenlijk veel te ingewikkeld voor de gemiddelde persoon uit de doelgroep van TWTG.

Onder het mantra ‘Inzoomen waar het kan, uitzoomen waar het moet’ gaat Nick altijd eerst in gesprek met de techneuten. Hij hoort alles aan en beantwoordt eerst de vraag: “Wat maakt deze technologie nu uniek?” Daarna kan hij verder kijken of dat unieke nou wel echt zo uniek is: “Is er niet een concurrent die precies hetzelfde doet?” Verder kijkt hij nog even goed naar de trends: “Waar kunnen we op inspelen zodat we echt relevantie hebben?” Als laatste volgt natuurlijk ook het belangrijkste: “Snap ik er als niet-techneut wat van?”

Inmiddels heeft Nick zo al meerdere projecten van TWTG onder de aandacht gekregen. Benieuwd wat? Kijk eens naar Tryst Light Energy, een perfect voorbeeld van het werk van een smartconnector.

Ga met WIJSz mee naar TWTG
Volgende week woensdag 21 maart gaat studievereniging langs bij TWTG. Ook jij kan mee! Nog leuk een leuk weetje, het kantoor van TWTG is vanaf metrostation Kralingse Zoom te bereiken met een autonome bus. Tijdens ons bezoek vertelt Nick over zijn ervaringen bij TWTG en zorgt hij ook nog eens voor de nodige biertjes. Interesse? Klik even door. We zien je graag de 21ste!

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door: Studievereniging Wijsz

STUDIEVERENIGING
#pils #Wijsz #festivals #biermaartochookwijn #studievereniging #geenstudentenvereniging #gastcolleges #bedrijfsbezoeken #borrels #borrels #ennogmeerborrels #gezel #rotterdam #communicatie #hogeschoolrotterdam #eigenwijsz #gin&tonic #waarismijnshirteigenlijk