Langzaam kleuren alle straten weer oranje in Nederland met soms wat rood, wit en blauw. Ook op TV worden wij platgegooid met reclames over het EK voetbal. Ja, de Oranjekoorts begint al redelijk op gang te komen in Nederland. Het EK voetbal is veel meer dan alleen maar voetbal. Dit hebben grote merken als Albert Heijn en HEMA ook al gezien. Maar waarom is het dan zo belangrijk om hierop in te haken? Hier vijf redenen waarom je dit moet doen!
Door: Larissa Kruit
1. Bereik
Door in te haken op het EK voetbal kun je een groter publiek bereiken. Het EK is namelijk een interesse, die meer mensen aangaat dan het publiek dat je gewoonlijk hebt. Je kunt hier dus erg veel mensen mee aanspreken en kennis laten maken met jou als bedrijf. Een unieke kans om jouw publiek uit te breiden en meer klanten aan je te binden.
2. Betrokkenheid
Naast dat je er een groter publiek mee aanspreekt, zorgt het inhaken ervoor dat je huidige publiek zich betrokken voelt bij de organisatie. Je laat hiermee namelijk zien dat je weet waar hun behoefte ligt en dat je dit graag wilt oplossen of bevredigen. Zo voelen ze zich gehoord. Als voorbeeld heeft Albert Heijn een inhaker gemaakt waarbij je kunt sparen voor onderzetters, die ook nog eens een spel zijn. Zo bevredigen ze de behoefte om met het EK bezig te zijn, maar lossen ze ook het probleem op waar je je biertje op moet zetten tijdens de wedstrijd.
3. Verbinding
Door als bedrijf een inhaker te maken, kun je ook zorgen voor verbinding tussen mensen. Dit gaat niet alleen om de organisatie en het eigen publiek maar ook om alle andere mensen in de brede wereld eromheen. Op deze manier sta je even stil bij wat echt belangrijk is en kun je eventueel ook een brug slaan tussen mensen, waar je het nooit verwacht had.
4. Boodschap
Als je ergens op inhaakt kun je dus een groter publiek bereiken. Het is dan ook het perfecte moment om aan de wereld te vertellen waar je voor staat. Wat is jouw boodschap. Supermarktketen Plus heeft dit goed weten te doen door klanten te laten sparen voor het Buurthempie. Plus staat namelijk nogal bekend als een lokale supermarkt en wil dus echt verbinden in de wijk. Het Buurthempie zet dit extra kracht bij.
5. Concurrentie
Vandaag de dag hebben we te maken met een aandacht crisis. Elke bedrijf wil gezien en gehoord worden. Een inhaker is daarom de perfecte gelegenheid om de aandacht op te eisen. Ook kun je hiermee de kans pakken om te laten zien, dat je net even anders bent dan alle andere in de branche. Let wel op: jouw bedrijf zal vast niet de enige zijn, die een inhaak moment gespot heeft dus denk goed na voor je iets plaatst.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.