The big five – Cosmoscouple

Roep je influencers dan denk je al snel aan fitgirls, modebloggers of beautyvloggers. EigenWIJSz dat we zijn, horen we natuurlijk ook graag de andere kant van het verhaal. Jip en Petra van Instagram-duo Cosmoscouple deden precies dat tijdens de afgelopen WIJSzTalk op dinsdag 9 januari. Naar eigen zeggen “…berucht om de maffe shit die we dragen…” namen ze ons in anderhalf uur mee in hun wereld vol met confetti, glitters, strikjes, oma’s met SWAG en een hele verzameling leuke sokken. Hieronder de vijf dingen die elke communicatiestudent (en communicatieprofessional) kan leren van dit fantastische koppel!

Door: Johan Boere

#1 DOE MAAR NORMAAL EN START MET JE PASSIE
Wat doe je als allebei best wel een beetje chaotisch bent en random dingen kwijtraakt? Je bergt de dingen die je echt belangrijk vindt op, ergens waar je ze zeker terug kan vinden. In het geval van Jip en Petra bleek Instagram de perfecte plek te zijn om alle foto’s van hun Happy Socks weg te zetten. Zonder enig plan om er influencer mee te worden. Uiteindelijk zie je dit nog steeds terug in hun content, ongefilterd en een authenticiteit waar je u tegen zegt.

#2 ROTTERDAM IS ONDERONTWIKKELD (EN DAN VOORAL VERGELEKEN MET AMSTERDAM)
Waarschijnlijk ben je het hier per definitie niet mee eens. Hoe durf je 020 boven 010 te zetten. Gelukkig hebben we het ook alleen maar over de ontwikkeling van de diversiteit in influencers in onze stad. Hoewel we beschikken over een heel leger aan Rotterdamse foodbloggers laten de echt eigenWIJSze en unieke influencers zich nog niet echt zien in de stad. Een positief puntje. Onze stad beschikt over mensen die supergerse dingen doen! Genoeg potentie om ook op dit vlak 020 uit het veld te slaan.

#3 BEREIK X AUTORITEIT X AUTHENTICITEIT
Werken met influencers kan nogal lastig worden als je accountability en meetbare resultaten nogal hoog in het vaandel hebt staan. Daarom kwam Cosmoscouple met een formule die je zeker op weg kan helpen. Al dan niet bij het kiezen van een influencer dan wel kijken hoe je zelf scoort als (wannabe-) influencer.

BEREIK
het aantal volgers dat ook daadwerkelijk content bekijkt
X
AUTORITEIT
de mate waarin die volgers de influencer zien als expert

X
AUTHENTICITEIT
de ‘echtheid’ van de influencer en de relatie die zij hebben met hun volgers

Zoals je misschien al verwacht is authenticiteit toch echt het belangrijkste. De relatie die je hebt met je volgers maakt uiteindelijk het grote verschil. Jip en Petra reageren eigenlijk op elke reactie die ze krijgen en hebben zelfs volgers thuis over de vloer gehad.

#4 LAAT JE HANDEN EENS WAPPEREN
Wanneer je eenmaal echt influencer aan het worden bent, is op de bank hangen er niet meer bij. Laat die handen maar wapperen want influencer zijn is wel degelijk veel werk. Met merken samenwerken, contractafspraken nakomen en tegelijkertijd al je volgers tevreden houden. Hoe je dan nog in staat bent om unieke content te maken? Zet je handen bijvoorbeeld eens op de foto. Jip en Petra merkten dat foto’s met handen erop over het algemeen beter werken dan zonder. Oh, je kunt natuurlijk ook gewoon een broodje boven je hoofd doen. Uniek. Veel leuker dan de zoveelste foto van een broodje op een bord. En uit betrouwbare bron kunnen we zeggen dat het ook best goed werkt op Instagram.

Jip en Petra

#5 WEES DANKBAAR
“Don’t sell your soul.” Hoe verder je komt als influencer, hoe lastiger het kan worden om kritisch naar jezelf te kijken. Die Rotterdamse nuchterheid is dan wel handig. Jip en Petra zien dat dit nog weleens wordt vergeten. Foodbloggers die tijdens een opening van een restaurant alleen oog hebben voor het fotogenieke voedsel. Terwijl de chef toch wel een leuker verhaal heeft. Wees degenen die je uitnodigen en helpen bij alles wat je doet dankbaar.  Zo blijf jezelf.

#GRATIS SUPER DUPER CONFETTI GLITTER TIP
Natuurlijk hebben Jip en Petra ook hun eigen favoriete influencer. Niemand minder dan een Helen Ruth Elam van Winkle, een Amerikaanse oma gekleed in tie-dye shirt en met de nodige glitters, ook wel bekend als @baddiewinkle. Met alleen de tagline “ stealing your man since 1928 ” weet je al dat haar volgen zeker de moeite waard is.

@baddiewinkle

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door: Studievereniging Wijsz

STUDIEVERENIGING
#pils #Wijsz #festivals #biermaartochookwijn #studievereniging #geenstudentenvereniging #gastcolleges #bedrijfsbezoeken #borrels #borrels #ennogmeerborrels #gezel #rotterdam #communicatie #hogeschoolrotterdam #eigenwijsz #gin&tonic #waarismijnshirteigenlijk