Blog

Hoe is het met – Tom Blijleven

Tom Blijleven rondde alweer bijna een jaar geleden zijn studie Communicatie af aan de Hogeschool Rotterdam. Hij zette samen met Elise Bijl en Johan Boere studievereniging WIJSz op, zat in de opleidingscommissie, de Instituutsmedezeggenschapsraad (IMR), deed mee aan verschillende communicatie gerelateerde competities… En stond hij ook nog met zijn hoofd op alle posters van de opleiding Communicatie toen zij haar vijftienjarige bestaan vierde. Over deze ware duizendpoot willen we weleens wat meer weten.

Door: Merel Keulen

Wat doe je voor werk sinds je bent afgestudeerd?
“Ik werk als marketeer bij het e-mailplatform Flowmailer. Hier ben ik verantwoordelijk voor de marketing. E-mail heeft een stoffig imago. Het is daarom moeilijk om dit aan de man te brengen. Juist dit vind ik interessant omdat ik dus een product moet zien te verkopen dat ieder bedrijf wel nodig heeft, maar waar toch nog veel verbetering in zit.”

Wat typeert jou als marketeer op de werkvloer?
“Flexibiliteit. Ik kan snel schakelen tussen verschillende werksituaties, projecten en andere bezigheden. Hiernaast geef ik graag leiding. Mijn ambitie is dan ook om richting een managementfunctie te groeien. Bij studievereniging Wijsz heb ik al geproefd aan het leiderschap en dit beviel me wel. Voor nu noem ik mezelf een flexibele manager, ik denk dat dat het kort samenvat.”

Wat is het tofste dat je tot nu toe in je carrière hebt meegemaakt?
“Ik zit al een tijdje in de email-business, zo liep ik in mijn derde jaar stage bij 100%EMAIL. Hier werden regelmatig bedrijfsuitjes georganiseerd. In de eerste week van mijn stage werd er al aan me gevraagd ‘Hé Tom, hou je een beetje van feesten?’ Nog geen week later gingen we als uitje naar een technofestival in Amsterdam. Later gingen we als bedrijfsuitje naar Athene. Dat vergeet ik niet meer snel. De details hiervan zal ik verder maar niet kenbaar maken, haha.”

Welk onderdeel van je studie is voor jou vooral van belang geweest?
“Mijn minor! In deze periode heb ik veel dingen geleerd die ik nu ook nog meeneem in mijn werk, zoals storytelling. Tijdens mijn minor kreeg ik echt het gevoel dat ik klaargestoomd werd voor het echte leven in de communicatiewereld. Een specifiek vak hierbij zou ik niet durven noemen omdat alles invloed heeft gehad op wat ik nu doe. Zo ben ik bezig met online marketing, evenementen en schrijf ik in het Engels. “

Heb je nog een gouden tip voor de studenten?
“Ga verder met communicatie/marketing dan alleen je studie. Doe bijvoorbeeld mee aan competities. Hier ontmoet je nieuwe mensen die je aan je netwerk kunt toevoegen. Je netwerk blijven vergroten is zó belangrijk. Zo heb je, mocht je op den duur iets of iemand nodig hebben, altijd wel iemand ter beschikking die je kan helpen. Door de competities doe je ook nieuwe ervaringen op. Kennis is een, maar ervaring vind ik nog veel belangrijker! Elke ervaring die je opdoet naast je studie is er een die je vormt tot wie je later gaat zijn. Vanuit dat perspectief heb ik ook WIJSz opgericht.”


Je hebt van die mensen, over wie je denkt: van jou zou ik weleens wat meer willen weten. Van die types die toffe dingen lopen en zitten te doen (vrij naar Boddé & Van Luyn). Types die bij je in de klas zitten of hebben gezeten, types die je kent uit het vakgebied, uit de media of gewoon via-via. Aan dit soort kleurrijke figuren besteden we aandacht in de rubriek ‘Hoe is het met..’.
Wil jij meer weten over zo’n tof iemand. Mail dan even naar info@smartconnecting.nl. Dan gaan wij er achteraan!

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.