Blog

Hoe is het met… Tiesha Wirosono?

Je hebt van die mensen, waarvan je denkt: van jou zou ik weleens meer willen weten. Van die types die toffe dingen lopen en zitten te doen (vrij naar Boddé & Van Luyn). Types die bij je in de klas zitten of hebben gezeten, types die je kent uit het vakgebied, uit de media of gewoon via-via. Aan dit soort kleurrijke figuren besteden we aandacht in de rubriek ‘Hoe is het met…. ?’ Dit keer in de spotlight: oud-studente en entrepreneur Tiesha Wirosono .

Waar zouden we jou van kunnen kennen?
“Grote kans dat je mij herkent van de opleiding Communicatie. Na het afstuderen ben ik voor mezelf begonnen als content creator. Sindsdien ben ik het gezicht achter mijn bedrijf MADE FOR STORIES. De laatste tijd word ik hier steeds meer op aangesproken, omdat mensen mij bijvoorbeeld op Instagram volgen of voorbij zien komen. Zo leuk om te zien hoe dat groeit.”

Wat doe je tegenwoordig en kun je vertellen wat het precies inhoudt?
“In juni 2017 ben ik gestart met mijn bedrijf MADE FOR STORIES. Als content creator denk ik met bedrijven mee over hun contentstrategie en creëer ik content – van blogposts tot interviews en Instagram Stories.”

Wat is het tofste dat je tot nu toe in je carrière hebt meegemaakt? En waarom?
“In minder dan een jaar tijd heb ik al veel toffe dingen meegemaakt. Maar als ik moet kiezen, dan is dat de keuze om na het afstuderen fulltime voor mijn eigen bedrijf te gaan. Dat heeft me tot nu toe hele mooie samenwerkingen opgeleverd met merken als Rabobank, SUITSUIT, How 2 Spend It en The Social Good Girl. Ik vind het tof dat ik dit zelf heb opgebouwd.”

Wat typeert jou als professional? Liefst in een paar oer-Rotterdamse woorden
“Ik houd van de Rotterdamse mentaliteit. Niet lullen maar poetsen. Geef mij een toffe uitdaging en ik ga ermee aan de slag. Wat verder typisch Ties is? Vaak krijg ik complimentjes over mijn organizing skills en gedrevenheid. Bloedverziekend ambitieus zou je kunnen zeggen.”

Is er nog een onderdeel van de studie Communicatie (vak/kennis/manier van werken) dat je in je huidige functie nog gebruikt?
“De Scrum-methode vond ik handig om mee te werken. Je weet dan precies wat je (nog) moet doen. Als structuurjunkie word ik daar heel blij van. Nu werk ik niet meer volgens de exacte regels van Scrum, zoals de stand-up en het pokeren. Maar een to-do-list of backlog helpt echt om het overzicht te bewaren. Zeker als je voor meerdere opdrachtgevers werkt.

In de huidige studie Communicatie leiden we op tot smart connectors. Wat vind jij het belangrijkste dat een smart connector moet kunnen?
“Een vlotte babbel is mooi meegenomen, maar luisteren is net zo belangrijk. Verdiep je eerst in het vraagstuk en luister naar de opdrachtgever, target audience, stakeholders en ontwikkelingen in de externe omgeving. Anders sla je de plank mis in je aanpak.”

Foto’s door: Sticky Chapters

                                                                       

 

Sticky Chapters

Reacties

Superleuk artikel Tiesh! Wens je veel succes!

6 jaar geleden geplaatst

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.