Blog

#Edutopper #35 – Corporate movie over een inclusieve samenleving

IN DEZE RUBRIEK DELEN WE ONZE EDUTOPPERS. BIJZONDERE PROJECTEN OF RESULTATEN VAN STUDENTEN WAAR WE TROTS OP ZIJN. In deze Edutopper alle aandacht voor de CORPORATE MOVIE VAN Inclusion PR, een PR-bureau dat deel uitmaakt van DE MINOR PR CREATING STORIES. 

Maak je eigen corporate movie. Met die opdracht stuurden we negen PR-bureaus op pad. Een van deze verhalen willen we graag als Edutopper met jullie delen. Filmmaker en docent Daan Vree verzorgde binnen de minor de lessen over de filmtechnieken en voorziet de film van een kort commentaar. 

INCLUSION PR
Daan Vree: “Inclusion PR verraadt onmiddellijk waar het bureau voor staat: een inclusieve samenleving. Dat is geen hype, maar de tijdsgeest. In toenemende mate raken we ons ervan bewust dat niet iedereen zich gehoord voelt, laat staan gerepresenteerd, in de media. Ik vind het mooi dat deze groep studenten zich hiervoor hard maakt. Bij de gesprekken over het script heb ik die authentieke betrokkenheid bij het thema gevoeld.

De kernboodschap wordt verteld door het aan het woord laten van een aantal personages die om uiteenlopende redenen niet worden geaccepteerd om wie ze zijn. De karakters zijn mooi gekozen. Alsof ze zo van de Rotterdamse straat zijn geplukt. De indringende close-up beelden voeren je mee in hun belevingswereld. De film is geheel in het zwart-wit, misschien om ons te laten realiseren dat wij niet zo zwart-wit moeten denken: ‘laten we naar elkaar luisteren’. Het is een uitgebalanceerde film met een heldere kernboodschap, een positieve ommekeer en een veelzeggend einde.” 

Storytelling 
Storytelling neemt momenteel een enorme vlucht binnen het communicatievak. Steeds meer ondernemingen, groot en klein, zien in dat je je met een authentiek verhaal kunt onderscheiden. Eerstejaarsstudenten leren in het begin van hun studie de waarde inzien van het vertellen van een persoonlijk vertellersverhaal en een origineel organisatieverhaal. Binnen de minor PR Creating Stories maken studenten een corporate movie om hun eigen PR-bureau te positioneren.

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.