Edutopper #26 – Nike kritisch bekeken

We hebben het er al wat jaren over. De kritische houding van onze studenten. Een goed onderbouwde eigen mening, een eigen visie, als docent zie je niets liever dan dat. Hier en daar best hoog gegrepen, dat weten we natuurlijk ook. Een student kan – als ie aan het begin van z’n carrière staat – nog niet over alles een uitgesproken mening hebben. Maar het gebeurt wel! En dan maakt ons docentenhart een vreugdesprongetje. Vandaar in deze nieuwe Edutopper alle aandacht voor de kritische noot van vier vierdejaarsstudenten. Oftewel: Echt PR! Maar goed, voordat we ter zake komen, eerst maar even terug naar de context.

Nike koos in september de activitisiche quarterback Colin Kaepernick als gezicht van hun nieuwe campagne Dream Crazy. Om als bedrijf stelling te nemen tegen racisme en buitensporig politiegeweld tegen zwarte Amerikanen. Het leverde lovende kritieken op van iedereen in communicatieland. Het statement dat Nike maakte werd door iedere communicatieprofessional omarmd. Zie hier, het PR-bureau Echt. In hun blog hebben de oprichters van dit bureau toch zo hun vraagtekens bij de actie van Nike. Lees ‘m eens even door! Ook iets om mee te laten wegen in je oordeel.

 

 

 

Reacties

Sanne van den heuvel
Interessante blog!
2 weken geleden geplaatst

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door: Agaath Flikweert

docent x plaatjesmaker
#communicatiejuf #hogeschoolrotterdam #verhalengek #metpassievoorfotografie #voetbalmoeder #enthousiast #luistertgraag #opzoeknaarverbinding #livingin076 #butlovesRotterdam