Dilemma Day – Marjoleine Rietveld

Een keuze maken is niet altijd makkelijk, zeker niet als je te maken hebt met twee gelijkwaardige opties. We redeneren erop los om er zeker van te zijn dat we de juiste keuze maken en dit levert soms hele leuke antwoorden op. Daarom hebben we ‘dilemma day’. De dag waarop we professionals op het gebied van communicatie, studenten, docenten en andere HR-medewerkers duivelse dilemma’s voorleggen gebaseerd op hun persoonlijke passies. Dit keer is het de beurt aan tweedejaarsstudente communicatie Marjoleine Rietveld.

Door: Judith Versteeg en Tugba Savas

Wat doe je?
“Ik ben een tweedejaars communicatie studente, met een passie voor muziek, cosmetica en dieren. In september begin ik aan mijn stage bij een Poppodium. In het weekend werk ik als AGF-medewerker bij de Plus.”

Waar gaat je hart sneller van kloppen?
“Een goed evenement en de organisatie daar omheen.”

Would you rather?         

Een baan krijgen bij je droombedrijf of een eigen bureau oprichten?
“Hmm, als ik moet kiezen ga ik voor een eigen bureau oprichten. Mijn vader heeft jaren zijn eigen bedrijf gehad en ik zie hem als een groot voorbeeld. Zelf de leiding hebben lijkt me heerlijk.”

Nooit meer gebruik mogen maken van social media of nooit meer series mogen kijken?
“Ik denk dan toch dat ik kies voor nooit meer gebruik mogen maken van social media. Series maken een groot deel uit van mijn leven, ze zijn voor mij een relax-momentje.”

Meehelpen in de organisatie van je favoriete festival of een geheel eigen festival bedenken en organiseren?
“Een geheel eigen festival bedenken en organiseren, zelf de touwtjes in handen hebben. Ik bezoek al jaren grote festivals zoals Pinkpop en heb mij altijd afgevraagd hoe het nou is om zoiets te organiseren. Het lijkt me fantastisch om al mijn favoriete muziek naar mijn eigen festival te kunnen laten komen.”

Het Instagramaccount van je favoriete cosmeticamerk bij mogen houden of die van je favoriete band?
“Oh jee, dit is echt een hele lastige! Zelf denk ik dan toch het Instagramaccount van mijn favoriete cosmeticamerk, omdat ik denk dat dat interessanter is om te doen. Band-accounts zijn vaak veel van het zelfde (foto’s van hun tour etc.) Ik vind Instagramaccounts met mooie make-upfoto’s persoonlijk heel leuk en denk dat dit erg variërend kan zijn.”

Tot slot, wat wil je meegeven aan de Smart Connector van de toekomst?
“In deze tijd is het bijhouden en veiligstellen van je social media erg belangrijk. Je kunt goed netwerken via social media of je beste werk laten zien. Niet alleen je vrienden kunnen je profiel bekijken, maar ook misschien je toekomstige baas. Houd er dus rekening mee wat je online zet.”