Dilemma Day – Kim Stolk

Een keuze maken is niet altijd makkelijk, zeker niet als je te maken hebt met twee gelijkwaardige opties. We redeneren erop los om er zeker van te zijn dat we de juiste keuze maken en dit levert soms hele leuke antwoorden op. Daarom hebben we Dilemma Day in het leven geroepen. De dag waarop we communicatieprofessionals, studenten, docenten en andere HR-medewerkers duivelse dilemma’s voorleggen, gebaseerd op hun persoonlijke passies. Dit keer is het de beurt aan docente én Editor in Chief van Hotterdan (en Smart Connecting) Kim Stolk.

Door: Judith Versteeg en Tugba Savas 

Wat doe je?
“Ik doe van alles op het gebied van content. Voor mijn eigen onderneming werk ik aan het ontwikkelen van contentstrategieën voor klanten, op de Hogeschool geef ik daar colleges over. Daarnaast creëer ik zelf content door te schrijven voor onder meer Frankwatching én voor contentplatform Hotterdan.”

Waar gaat je hart sneller van kloppen?
“Als Content Geek gaat mijn hart sneller kloppen van nieuwe insights binnen het content-vakgebied tijdens een lezing, al zoekend op internet of lezend in een nieuw boek. Maar mijn hart gaat ook sneller kloppen van goeie gesprekken over van alles en nog wat, citytrips en mooie kleding.”


Would you rather?

Nooit meer Hotterdan of nooit meer lesgeven?
“Ik kan echt echt niet kiezen! Hotterdan zou ik niet snel opgeven, omdat ik er zo ontzettend veel van leer en het zo goed is voor mijn eigen ontwikkeling en voor mijn netwerk. Lesgeven zou ik niet willen missen, doordat één van mijn grootste drijfveren in het leven is om mensen enthousiast te maken voor het communicatievakgebied en omdat ik het contact met studenten heel leuk vind. Dus sorry, ik maak geen keuze.”

Nooit meer bloggen of nooit meer Instagram?
“Jullie maken het me wel moeilijk! Dan kies ik toch voor nooit meer Instagram. Social media zijn vluchtig. Voordat je het weet is een volgend medium weer helemaal it. Bloggen is dan meer tijdloos, doordat het op een ‘eigen’ platform is, waarbij je zelf in charge bent. Op Instagram zijn er hele algoritmes, waardoor je content misschien niet helemaal uit de verf komt zoals je zou willen.”

Nooit meer lipstick of nooit meer je haar doen?
“Nooit meer lipstick. Zonder lipstick zou het leven wél minder gezellig zijn (haha), maar daar valt mee te leven. Als ik mijn haar niet zou doen, dan zou ik in een mum van tijd een waar vogelnest op mijn hoofd hebben. Ik denk dat ik daar ongelukkiger van zou worden, dan van geen kleur op mijn lippen.”

Liever een prinses of een zeemeermin zijn?
“Haha! Dan liever een zeemeermin, omdat zij in haar leven voor uitdagingen komt te staan en daardoor vindingrijk moet zijn in haar oplossingen. Daar houd ik van, van uitdagingen. Een prinses op de erwt die niets uitvoert lijkt me vooral heel saai en eenzaam.”

Tot slot, wat wil je meegeven aan de Smart Connector van de toekomst?
“Wees je bewust van het belang en de kracht van netwerken en zet ze in! Zowel fysieke netwerken (zoals de personen om je heen of die je kent binnen het vakgebied), als online netwerken en technologieën die daarin een rol spelen. Ook wil ik meegeven dat je altijd nieuwsgierig, leergierig en onderzoekend moet blijven. Investeer in je eigen ontwikkeling en zorg dat je een visie hebt (of ontwikkelt) op verschillende zaken binnen en buiten het communicatievakgebied.”


Illustratie: Margriet van IJsseldijk

Reacties

Albert Hofstede
Je laatste tip voor een aankomende professional is een goede! Ontwikkel een eigen visie op het vakgebied van communicatie.
4 maanden geleden geplaatst

Plaats een reactie