COVID19 vs Mediagedrag in 99 woorden

99 WOORDEN. YEP, DAT IS SLECHTS EEN ALINEA. IN DEZE RUBRIEK DAGEN WIJ COMMUNICATIEPROFESSIONALS UIT OM IN EXACT 99 WOORDEN DE KERN VAN EEN (TECHNOLOGISCHE) INNOVATIE, EEN INSPIREREND ARTIKEL OF EEN BELANGRIJKE GEBEURTENIS TOE TE LICHTEN. DIT KEER BESPREEKT DOCENTE ELLEN GROENESTEIN DE IMPACT VAN COVID19 OP ONS MEDIAGEDRAG EN HOE WE WEER MEER GRIP KUNNEN KRIJGEN.

Door: Ellen Groenenstein

Geen avondjes in de kroeg, dansen op een festival, geen knuffel met je ouders en op date? Tja, dat is ook lastig. In een tijd waarin 1,5 meter afstand, niet meer dan twee mensen op bezoek en het dragen van een mondkapje de norm zijn, zal niemand verbaasd opkijken als gezegd wordt dat dit vergaande sociale implicaties heeft. Maar in onze huidige samenleving, waarin digitale media onlosmakelijk verbonden zijn met ons dagelijks leven, zijn we toch niet meer afhankelijk van die offlinewereld voor sociale interactie? Of toch wel? Wat zijn eigenlijk de effecten van COVID19 op ons digitale mediagebruik? Ben je benieuwd? Ellen en Tijs schreven er een blog over die onlangs verscheen op SWOCC.nl en Marketingfacts, inclusief tips hoe we weer meer grip krijgen op ons mediagedrag.


Ellen Groenestein is hoofddocent bij de opleiding Communicatie en verbonden als onderzoeker aan het lectoraat Communication in the Networked Society van de Hogeschool Rotterdam. Ze doet daar als promovendus onderzoek naar de effecten van smartphonegebruik en de alomtegenwoordige always (spot) on mentaliteit op het mentaal welzijn van mensen.

Tijs Portegies is junior onderzoeker bij het lectoraat Communication in the Networked Society van de Hogeschool van Rotterdam. 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.