Compliment aan Kevin Cardinaal

Complimentjes. We worden er blij van. En daarom geven we ze ook graag. Dit keer aan Kevin Cardinaal. Hij heeft ons geholpen met tal van ict-issues de afgelopen weken. Tijd voor een complimentenkaartje. En dit keer niet online, maar gewoon in zijn brievenbus. We nemen contact met hem op. Om zijn reactie eens te peilen…

“Toen ik thuiskwam kreeg ik te horen dat er een kaartje was binnengekomen. Eerder die dag had ik via de app van Post.nl al gezien dat er iets onderweg was, maar hoe nieuwsgierig ik ook ben, ik was het helemaal vergeten. Toen ik de tekst las had ik echt een brok in mijn keel. Hier kan geen beoordeling of gratificatie tegenop. Het is echt de mooiste waardering die je kan krijgen. En dan nog eens ‘gewoon’ een kaart ook.”

Kevin Cardinaal werkt bij het Servicepunt van Hogeschool Rotterdam. Daar ‘vangt’ hij zoveel mogelijk eerstelijnsvragen af van de eindgebruikers. Hij vindt het leuk om mensen te helpen, maar dat deze hulp online zo heel anders wordt gewaardeerd dan offline, is voor hem toch ook wel heel hele bijzondere ervaring. “Zo apart dit. Ik heb voor mijn gevoel echt helemaal niets extra’s gedaan. Het kost echt niets meer aan inzet of moeite. Maar dat het dan wel zo opgemerkt wordt, dat is toch wel heel bijzonder.”

Online
Ook het Servicepunt ging van de een op de andere dag over op een online aanpak. “Voor ons was het allemaal net zo nieuw als voor jullie. Weg van de Wijnhaven. En op naar een nieuwe werkplek, de Kralingse Zoom. In het begin kregen we zo’n 400 mails per dag om af te handelen. Dat was best druk, maar gelukkig wel goed te doen. Nu is dat aantal zo’n 200 tot 250 per dag. Heerlijk om om iedereen te helpen. Vooral als men dan weer met een glimlach ophangt. Daar ligt mijn uitdaging.”

Even rondbellen
En hoe het voelt dat nu voor Kevin. Dat werken op afstand? “Ik mis de collega’s wel hoor. Dat 1 op 1 contact. Elkaar weer even in de ogen kijken. Maar dat geldt denk ik wel voor iedereen. Ik hoop daarom dat we met z’n allen dat persoonlijke contact wel blijven zoeken. Zelf ben ik na een week of twee toch maar eens rond gaan bellen. Misschien komt het niet altijd even goed uit, maar wat is er mis met iemand te vragen hoe ie ervoor staat. Of ie misschien nog hulp nodig heeft. Zeker als we weten dat dit nog wel eventjes kan gaan duren.”

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.