Compliment aan Carola

Complimentjes. We worden er blij van en daarom geven we ze ook graag. Deze keer hebben wij het over een vrouw achter de schermen; Carola van Heemst-Fekkes. Een week of 3 geleden lag dit kaartje bij haar in de bus. Afzender: Onbekend.

door: Eva de Bruin

Een veer op de hoed steken. Een pluim of lintje krijgen. Deze keer hebben wij het over een vrouw achter de schermen, Carola Van Heemst- Fekkes. Schuw kunnen we haar niet noemen, ze houdt van aanpakken wat betreft projecten binnen de opleiding. Carola staat niet voor de klas maar heeft vele andere belangrijke taken. Haar collega’s noemen haar dan ook een rots in de branding. Een welverdiend compliment dus. Maar wat vindt ze er zelf van? Wat doet ze precies en hoe is ze daar gekomen.

Hoewel Carola zelf ook bij de redactie van de smartconnecting website helpt, wist ze hier niet van. “Het kaartje kwam binnen op een goed moment,” vertelt Carola. “De drukke en stressvolle weken voor de Brusselreis zaten er bijna op en het onverwachte kaartje gaf me extra power om door te pakken. Anderhalf jaar geleden heb ik een bewuste keuze gemaakt om het roer om te gooien. Van de functie retailmanager, naar die van managementassistente van opleidingsmanager Mirjam. Er was geen functieprofiel opgesteld bij deze functie, dat betekent dan ook dat je werk naar je toe moet trekken.
Naast het feit dat ik veel voor Mirjam regel, haak ik ook aan op de lopende projecten. Dit komt ook omdat ik binnen het team van docenten een ondersteunende rol heb. Veel docenten hebben extra taken naast het lesgeven en zo ontstaat er vraag naar hulp. Waar er behoefte is aan hulp, probeer ik die te bieden. Dit zorgt er ook voor dat ik vaak word betrokken bij  diverse projecten.”

“Ík lees op de kaart dat je een hands-on mentaliteit hebt, en dat je niet stopt voordat het klaar is,”’ vraag ik aan Carola. Lachend reageert ze “Ja, ik bijt me ergens in vast, en ik stop niet voordat het klaar is.”. Carola zal hierbij niet op de voorgrond treden maar voornamelijk veel dingen achter de schermen regelen. Bijvoorbeeld als contactpersoon tijdens de Brusselreis voor de bedrijven van de bezoeken en het hostel waar alle eerstejaarsstudenten verbleven.
‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!’ (Pippi Langkous) maar ook ‘Niet bang zijn dat je het niet kan, maar wat heb je nodig om het te kunnen?’. Het zijn twee quotes die bij mij passen die me inspireren voor nu en in de toekomst.”

Ten slotte nog een tip voor de studenten: Be the reason someone smiles today.

 

 

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.